Behoud Een Open Mind Maar Ook Je Verstand

Auteur
Willem Van Der Does

Verdere info over auteur
Op onderstaande site staat deze informatie vermeld van de auteur:

Willem van der Does is een bijzonder hoogleraar Experimentele Klinische Psychologie aan de Universiteit Leiden. Hij publiceerde over een breed scala aan psychologische en psychiatrische onderwerpen, waaronder schizofrenie, angst en angststoornissen, pijn, gedragstherapie, farmacotherapie en hypnose. Hij schreef twee populair-wetenschappelijke boeken: Dat moet mij weer gebeuren, over depressie, en Zo ben ik nu eenmaal, over persoonlijkheidstypen. Van dat laatste boek werden er tot nu toe meer dan 40.000 verkocht. Het is verschenen in vertalingen in het Engels, Duits en Zweeds.

Van der does, W. (29 juni 1960), Willem van der does, Scriptum, Geraadpleegd op 16 november 2010 via:
[http://www.scriptum.nl/auteurs/d/willem-van-der-does]

Op de site van Universiteit Leiden staat ook informatie over Willem. De Universiteit Leiden is de werkplaats van hem. Hij werkt er als proffessor.

Op de site staat het volgende:

-Vici voor Willem van der Does.
Prof.dr. Willem van der Does krijgt een Vici-subsidie voor zijn onderzoek naar de behandeling van depressies. Het is de eerste Leidse Vici voor psychologisch onderzoek. Van der Does gaat proberen om onderzoeksresultaten uit de experimentele psychologie om te zetten in concrete behandelmethoden. Ze moeten niet alleen helpen een depressie te verdrijven, maar ook te voorkomen.

-De Vici-subsidie bedraagt maximaal een-en-een-kwart miljoen euro. Van der Does kan hiermee in vijf jaar tijd een eigen onderzoeksgroep opbouwen. De Vici is bestemd voor excellente, zeer ervaren onderzoekers die met succes een vernieuwende onderzoekslijn hebben ontwikkeld. Vici-winnaars behoren tot de top van hun onderzoeksveld en hebben bewezen als coach voor jonge onderzoekers te kunnen optreden.

-Depressie: Van der Does doet al jaren onderzoek naar depressie: 'Depressieve mensen ervaren een groot persoonlijk leed en ook de samenleving ondervindt op allerlei manieren de gevolgen van depressiviteit. Zeventien procent van de mensen is gedurende een bepaalde periode in het leven depressief. Daarmee is depressie de meest voorkomende psychiatrische aandoening.'

Van der does,W. (30januari 2007), Vici voor Willem van der Does, Universiteit Leiden, Geraadpleegd op 16 november 2010 via : [http://www.leidenuniv.nl/nieuwsarchief2/1408.html]

Zie hier een visitekaartje van Willem:

Prof.dr. A.J.W. van der Does (Willem)
Faculteit: Sociale Wetenschappen, LUMC
Email: ln.vinunediel.wsf|seodrednav#ln.vinunediel.wsf|seodrednav
Geboortedatum: 29 juni 1960
Geboorteplaats: Rotterdam
Studie: Psychologie
Promotie: 20 januari 1994
Proefschrift: Symptomatology and cognition in recent-onset schizophrenia
Ambtsaanvaarding: 1 november 2004
Datum oratie: 16 september 2005
Titel oratie: Has everyone won and must all have prizes?
Vakgebied: Experimentele psychopathologie

Andere werken van auteur
•Zo ben ik nu eenmaal (boek)
•Dat moet mij weer gebeuren (boek)
•Met de wetenschap van nu (boek)